Program 2024

Föreningens styrelse hälsar gamla och nya medlemmar och alla övriga konstintresserade i Tierps kommun välkomna till ännu ett spännande konstår i regi av Tierps Konstförening.

STUDIECIRKLAR De studiecirklar som pågått under hösten 2023 fortsätter under våren 2024. Fler cirklar kan startas om det finns intresse. Kontakta styrelsen om du är intresserad av att börja vara med i en studiecirkel.

ÅRSMÖTE 20 mars kl. 19.00-21.00 på Björkens café, Palmgatan 2 i Tierp. Årsmötesförhandlingar, konstföredrag, lotteri, smörgås och kaffe serveras.

UTFLYKT- till Gävle konstmuseum lördag 25 maj. Vi åker med tåg eller bil och träffas vid konst/länsmuseet kl 13.00. Mer information kommer per e-post.

SOMMARUTSTÄLLNING/ SOMMARSALONG 5 juni-17 augusti. Vernissage 8 juni kl 12.00-13.30.

UTFLYKT till Salsta slott 24 augusti. Vi besöker Salsta slott, känt från SVT:s historiesatsning “Historien om Sverige”. Under den guidade visningen kan vi förutom slottets historia också se verk av två av konstföreningens medlemmar, Micke Östergren och Gyösh Baka Östergren, som kommer att ställa ut sin konst i stora delar av slottet. Mer information per e-post.

JOHAN THUNBERG ställer ut 25 sept-26 okt. Vernissage 28 september kl 12.00-13.30.

MEDLEMSMÖTE 24 oktober kl. 19.00-21.00 på Björkens café, Palmgatan 2 i Tierp. Konstföredrag, medlemslotteri, kaffe och smörgås

TIERPS KONSTFÖRENINGS UTSTÄLLNINGAR visas i kulturhuset Möbelns foajé, Grevegatan 19, Tierp. För detaljinformation om Tierps Konstförening, om aktiviteter m.m. – se Tierps Konstförenings hemsida, tierp.konstforeningar.se och Tierps Konstförening på Facebook.Följ konstföreningens annonsering i Tidningen Norra Uppland och Tierps kommuns annonsering i samma tidning. Du kan också ringa föreningens ordförande Ingrid Larsson för information: tel. nr. 073 037 71 06.

BLI MEDLEM i Tierps Konstförening! Medlemsavgiften är 160 kr/år, 240 kr/år för familj

(två eller fler personer) och 50 kr för ungdom under 20 år. Betalning: bg 5504-8706

Varmt välkommen på konstföreningens olika möten och aktiviteter!

Tierps konstförenings styrelse