Program 2023

Föreningens styrelse hälsar gamla och nya medlemmar och alla övriga konstintresserade i Tierps kommun välkomna till ännu ett spännande konstår i regi av Tierps Konstförening.

På programmet står fyra utställningar i Kulturhuset Möbelns foajé, möten och utflykter.

LINN SUNNELID
”Högdagrar”, olja och akvarell, 4 mars -1 april
Vernissage 4 mars kl 12-13.30

ÅRSMÖTE
Onsdag 15 mars kl 19.00 på Björkens café, Palmgatan 2, Tierp – OBSERVERA ändrat datum! Ändra gärna i ditt sparade eller utskrivna program.
Förhandlingar, konstföredrag, lotteri, smörgås och kaffe serveras

MOA GÄLLSTRÖM
Akvarell, blandteknik, 29 april – 10 juni
Vernissage 29 april kl 12 – 13.30

UTFLYKT TILL KONSTNÄR
– någon dag i maj. Information kommer per mail till medlemmarna – BLI MEDLEM HÄR!

SOMMARUTSTÄLLNING
17 juni -26 augusti
Konstnärer bosatta i eller som arbetar i Tierps kommun är välkomna att delta.

MEDLEMSMÖTE
26 oktober kl 19.00 på Björkens café, Palmgatan 2, Tierp.
Konstföredrag, medlemslotteri, kaffe och smörgås serveras.

KERSTIN SANDSTRÖM
Akryl, 11 november – 16 december,
Vernissage 11 november kl 12 – 13.30

TIERPS KONSTFÖRENINGS UTSTÄLLNINGAR visas i kulturhuset Möbelns foajé, Grevegatan 19, Tierp. För detaljinformation om Tierps Konstförening, om aktiviteter m.m. – se Tierps Konstförenings hemsida, tierp.konstforeningar.se och Tierps Konstförening på Facebook.

Följ konstföreningens annonsering i Tidningen Norra Uppland och Tierps kommuns annonsering i samma tidning. Du kan också ringa föreningens ordförande Ingrid Larsson för information:
tel 073 037 71 06.

BLI MEDLEM i Tierps Konstförening! Medlemsavgiften är 160 kr/år, 240 kr/år för familj (två eller fler personer) och 50 kr för ungdom under 20 år. Betalning: bg 5504-8706

Varmt välkommen på konstföreningens olika möten och aktiviteter!
Tierps konstförenings styrelse